لزوم تشکیل ساختار ایمنی در نیروهای مسلح
تاريخ : 7 / 7 / 1392برچسب:ارتش,ستادکل,بسیج مردمی, | 23:47 | نویسنده : بسیجیان ارتش

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 
 پایگاه مردمی ارتش::رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تأکید کرد: سازمان‌ها متناسب با سطوح کاری تعریف شده در ساختارها جایی برای مدیریت کردن امور ایمنی تحت عناوین مناسب صفی و ستادی مثل اداره و معاونت در نظر بگیرند.

   دومین همایش ایمنی نیروهای مسلح صبح امروز با قرائت پیام سردار سرلشکر بسیجی دکتر سید حسن فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح که توسط امیر پورشاسب، معاون بازرسی ستاد کل خوانده شد برگزار شد.

در پیام سرلشکر فیروزآبادی آمده است، ایمنی دارای ابعاد مهمی است که انسان با توجه به پیشرفت‌های صنعتی و مقتضیات زمانی و مکانی به شدت با آنها روبروست و فرار از آن به معنی خطرپذیری غیرقابل جبران می‌باشد.
سرلشکر فیروزآبادی با بیان اینکه امروزه ایمنی با مفهوم حفاظت از زندگی و اثربخشی انسان‌ها و پیش‌گیری از مخاطرات دارای اهمیت اساسی است هزینه در حوزه ایمنی را نوعی سرمایه‌گذاری دانست که نتیجه آن مهمترین سرمایه است که حفظ جان شریف مجاهدان فی‌سبیل‌الله و تجهیزات نیروهای مسلح است که نقش اساسی در دفاع از نظام اسلامی دارد.
 
وی می‌افزاید باید در نظر داشت که ایمنی بدون مشارکت همگانی و بسیج علمی در هیچ کجا محقق نخواهد شد وامروزه همه فعالیت‌ها بایستی علمی و عالمانه انجام شود چرا که هیچ کار علمی بدون حضور عالمان و متعلمین ذیصلاح به نتیجه مطلوب نمی‌رسد.
 
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح خاطرنشان می‌کند: اگر در این زمینه غیرعلمی عمل کنیم و به مسائل ایمنی توجه نداشته باشیم هزینه‌های بی‌توجهی به مسائل ایمنی هر سازمان بیش از آن چیزی خواهد بود که ما به ظاهر می‌بینیم یا محاسبه می‌کنیم.
 
وی اضافه کرد: امیدواریم اینگونه نشست‌ها زمینه‌ساز یک حرکت علمی و فرهنگسازی اصولی برای پیش‌گیری از مخاطرات و حوادث بوده و بتوانیم در همایش‌های آتی با نقد عملکرد گذشته به دستاوردهای روشن که همان کاهش تلفات و خسارات مادی و معنوی است برسیم.
 
سرلشکر فیروز‌آبادی با تأکید بر نقش استاندارد در پیش‌گیری از وقوع حوادث گفت: عوامل و زنجیره‌های زیادی دخیل است که هرکدام به تنهایی موجب رخداد یا سانحه نخواهد بود ولی به محض اینکه این زنجیره کامل شود اتفاق رخ خواهد داد، پس لازم است در کلیه فعالیت‌ها استانداردهای مربوطه لحاظ شود.
 
وی خاطرنشان کرد: اصول ایمنی در کارهای نظامی به ویژه آنهایی که با خطر مواجه هستند باید جدی گرفت و هرگونه کوتاهی منجر به حوادث باید طبق قوانین مورد بررسی و پیگرد قرار داده شده و همه فعالیت‌ها در راستای اجرای قانون و استانداردها باشد.
 
سرلشکری فیروز‌آبادی تصریح کرد: باید هرکدام از سازمان‌ها متناسب با شرایط آن سازمان، میزان خطرآفرینی تجهیزات و مهمات و مواردی که با آن روبرو هستند و استانداردها را مشخص کرده و بر اجرای آنها نظارت و کنترل شدید داشته باشند.
 
وی گفت: سازمان‌ها متناسب با سطوح کاری تعریف شده در ساختارها جایی برای مدیریت کردن امور ایمنی تحت عناوین مناسب صفی یا ستادی مثل اداره و معاونت ببینند تا اجرای استانداردهای ایمنی را تعیین و بر رعایت آنها نظارت کنند. یعنی به طور کلی سازمان باید ساختار مخصوص ایمنی داشته باشند و به کار ایمن اولویت بدهند.
 
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تمام هیئت‌های نظارت و بازرسی باید استانداردهای ایمنی را کنترل کرده و در تمام ارزیابی‌های قرارگاه خاتم باید شرایط استانداردهای ایمنی ملاحظه شود یعنی در شناسنامه پروژه‌های تحقیقاتی و مطالعاتی باید استانداردهای ایمنی لحاظ شده و در مرحله اجرا نیز حضور دائم ایمنی دیده شود.
 
سرلشکر  فیروز‌آبادی گفت: هیچکس حق ندارد از وسایل و تجهیزاتی که واقعا خراب است و می‌داند مشکل دارد استفاده کرده و یا افراد را وادار به استفاده کند.
 
وی افزود:‌ عملکرد فرماندهان و مدیران نسبت به رعایت اصول ایمنی و حوادث حوزه مسئولیتشان باید مورد ارزیابی قرار گرفته و عزل و نصب آنها با ملاحظه توجهشان به ایمنی صورت گیرد و کسی که توجه به ایمنی ندارد نباید به عنوان مسئول به کار گرفته شود.
 
وی خاطرنشان کرد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران باید بر پایه فرمایشات و تدابیر فرمانده معظم کل قوا، پرداختن به توان ارتقای رزمی و دفاعی با مد نظر داشتن اصول ایمنی را امری اجتناب‌ناپذیر بداند.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا